måndag 31 juli 2017

Sovrum blev lekrum

Jag vill in till "Stoppet" säger en liten, glad Linnea. Stoppet är sovrummet, jag skrev stop på en skiva där och skrivade fast så de inte slapp in dit, skivan är kvar och Linnea måste lyftas in. Sovrummet har blivit lekrum. Några djur och tjejerna har lekt där tillsammans och Linnea ensam också. Bra så vet jag  var jag har henne! Ellinor har suttit mycket framför tv:n hos farmor och stirrat också tyvärr. Baksidan med vårt byggande är att flickorna får lite tråkigt och vi inte hinner umgås med dem. Men varje vecka har jag gjort saker med dem eller haft kompisträffar, så nog har de fått underhållning också. Tror ju också att barn inte ska ha för mycket, fantasin och hjärnan utvecklas mest när man har tråkigt och fantasi har dessa två verkligen!!! 

Det fernissade golvet blänker lite för mycket för min del, men det slits väl ner. Charmigare med det gamla och nötta, men nog skulle vi ju måla golvet som det varit en gång i sina glansdagar. Hade planer på att slänga in madrasser här och sova över, kunna bygga lite medan flickorna sover. Men den kalla sommaren har gjort att vi inte testat, ännu. Helt ok temperatur hålls det ändå inne i huset. 









Nu är juli slut och ledigheten börjar ta slut. Då blir det svårt att hinna med på bygget igen och orken efter en arbetsdag är inte så stor för min del, ska hämta barnen från dagis och middag och hemmasysslor tar all min tid. Så stupar jag i säng. Många frågar hus jag orkar bygga, men att få vara på bygget är avkopplande och roligt för min del. Jag har mått så bra nu, stressen kommer sen när allt annat ska hinnas med i livet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar