torsdag 27 juli 2017

Måla vidare

Ett problem mindre: Yngves bror fixade maskin så det gick att få spont på våra takbräder. Dessa var för breda för vår snickares hyvelmaskin. Jag har nu två kvällar grundmålat och målat de nya takbräderna. De gamla vi återanvände har varit klara. De ser så vita ut, men jag blandade i lite pigment så de skiftar i gråblått. Borde ha gjort samma med grundfärgen så det inte lyser genom där jag målat andra varvet. Men lite levande yta tänker jag då det inte är så jämt.











Innerbågarna nu alla grundmålade, utom till kvisten. Har varit mitt "när jag har en extra stund över och väntar på annat-projekt". Andra våningens bågar, de sista torkar här i badrummet. Första våningens innerbågar är hos snickaren och får glasrutor. 







Kvällstur till fåren efter ett målarpass. Yngve har tagit hem flickorna och nattat dem. Alla skulle klias bakom öronen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar