söndag 11 juni 2017

Tapetfynd

Fast vi hållit på sedan vintern 2012 så hittar vi ännu fynd! När jag klättrat upp längs väggarna och putsat takbalkar så har jag hittat små bitar av tapeter som ännu sitter kvar på stockväggen och de flesta bitar är gamla bekanta tapeter, men nu hittade jag bårder och rester av tapetlager jag inte sett förr!!! Snygga!




Sovrummets beige tapet har vi haft stora bitar av, men att den haft en sådan snygg svart bård var en ny upptäckt!




Sovrumstapet lager två och eventuell bård till den, allts den pyttelilla biten i blått...?



Så tapetbitar och bårder ut vardagsrummet! Från 1880-tal och nyare...





























Jag har satt mycket tid på att titta på tapeter som är till salu också, så mycket vackert och vilka väljer vi? Att hitta tapeter som liknar originalen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar