måndag 12 juni 2017

Skitgöra

Att ha får är för det mesta lätt, de kräver inte så mycket... Men så ska det tömmas skiten ur stallet en gång om året, det är lite segt. Skolavslutningslördagen när barnen somnat blev det att hugga i. Vi skulle göra en del, men så blev det mer och mer och mer och slutligen hade vi allt tömt. Kl 02. Bra samarbete. Yngve har styrkan i armarna, så han fyllde på. Jag har styrkan i benen och sprang av och an med skottkärrorna. Kallt var det där på natten, jag har min dunjacka på mig! Utebyxorna borde jag ha hämtat också... För att göra det lite lyxigare blev det varsitt glad med bubbeldricka i! Skönt med ett jobb som man konkret ser resultatet av och härligt att få pricka av en syssla på en lång lista! Bara veden som stör bygget nu och som vi förtränger en tid...












1 kommentar: