fredag 16 juni 2017

Målarterapin inledd

Jag har äntligen fått fortsätta på mitt målande, har har jag grundmålat i sovrummet, takbräderna är färdigt målade i vinras. Dessa takbalkar var tre stycken och hade papperslager klistrat på sig och nubb och spikar. Pappret har suttit fast som bara den, pust! Ottosons grundfärg här på bild och sedan blir det matt vit linoljefärg som jag lade i lite pigment för att det inte skulle vara så vitt! Jag var inte helt övertygad om det fina med den matta färgen, men kanske jag ändrar mig när jag klottrat klart med limfärgen. Ingredienser inköpta, så snart får jag lära mig det också. Innertak snart på gång här alltså!





Efter isoleringen var det cellulosamassa överallt och dammigt. Fy för att städa när man vill bygga. Har nu sopat och putsat och dammsugit väggar och tak i hela huset. 3 dagar städning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar