lördag 22 oktober 2016

Ingenting

I stor sett har ingenting hänt på bygget sedan senaste inlägg. Bara annat i livet händer. Begravning. Vi fick ta farväl av far/svärfar/farfar. Flickornas kalas. 90-års kalas. Älgjakt. Spelningar. Förkylningar och sjukor. 

Denna vecka hade vi stora planer för, jag hade fixat varm lokal att måla takbräder i och vi skulle fixa taket samt isolera arbetsrummet för att få på grundvärme där. Eftersom vi ligger efter (våren innehöll också en del annat i livet) har vi en omonterad köksinredning som vi vill ha grundvärme till... Annars också väntat på ledig vecka. Få bygga och rå om sin dag. Men livet ville annorlunda. Lilltjejen lunginflammation enligt lungbilden. Jag troligen samma då eller en ordentligare luftvägsinfektion. Hursomhelst. Idag, en vecka efter att jag blev sjuk, känner jag mig lite bättre men svag och trött. Målat blev det ju alltså inte. Yngve är på bygget och fixar tillfälligt tak av skivor och isolerar. 

Fåren hinner vi inte riktig med, men de betar nu på där i hagen. Slakten försenad, parningsbekymmer.  Fel kille i hagen. Katten har tratt och sår på örat. Andra katten blev så sjuk så vi fick låta avliva henne här tidigare. Inget går riktigt som på räls nu. Jag hade så mycket energi till att få göra något konkret. Bygga. Måla. Fixa framåt. Många frågar hur vi orkar med bygget! Det orkar jag nog, det är allt annat jag kan bli så himla trött på. Allt som stör bygget, typ heltidsjobb och kvällsskiftet med hushållssysslor. Att få bygga har väl blivit en skön paus från allt annat för mig, göra något konkret, se framsteg, planera vidare...! 

Men som tröst måste jag väl tänka på vad som faktiskt har gjorts. Elektrikern har dragit kablar. Vi har hyvlat till de flesta takbräder. Målfärgen är köpt. Virkeshögar fått skydd. Check.

Nu isolerar alltså Yngve arbetsrummet.




Älgkött, mala älgfärs. 

















Spån från hyvling. Allt går att ta vara på,  bra till isolering!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar