lördag 23 juli 2016

Måla på

Jag skulle vilja fixa vardagsrumstaket vidare, eller måla pärlsponten. Men har haft på gång bräder som ska upp under taket ute. Inte så inspirerande och dessa tar upp hela vardagsrummet och hela köket. Inget annat kan göras där. Snart har väl alla lager linoljefärg torkat och jag kan få bort dessa ur huset.









Så kom Yngve hem med mer jobb åt mig från snickaren. Kvistens alla fönsterbågar och karmar. Det blev deras tur nu då. Kvistlackat karmarna och påbörjat första lagret linoljefärg.








4 kommentarer:

  1. Hei. Det er så morsomt å følge med på deres byggeprosjekt.
    Vi har et ca 140 år gammelt hus som vi restaurerer. Det gamle utepanelet blir skrapet helt ned, og linoljemaling skal benyttes etter mer enn 30 år med Drygolin.
    Ser at dere bruker linoljemaling, og undres derfor hvilket merke vil dere anbefale til utvendig panel?
    mvh Ingrid Skau

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vi målar med linoljefärg och jag har bara erfarenhet av Ottosons och gillar den. Eftersom jag inte provat andra så håller jag mig neutral :) Finns säkert andra som är bra också! Lycka till med ert hus!

      Radera
  2. Takk for svaret. Lykke til med huset og for den finfine bloggen.

    SvaraRadera