fredag 10 juni 2016

Frun i huset på bygget

Eftersom musiker Yngve for iväg några dagar blev det bara Sabina kvar på bygget och jag har pysslat på med lite olika tråkiga och mindre tråkiga sysslor. Fick fortsätta och nästan klart talbjälkarna i köket, de med limfärg. En kombination av att skapa det tjockaste och lösaste och tvätta med vatten och såpa på resten var det bästa, men tungt att jobba uppklättrad på ställning och armarna upp. Bara en kvar och den slapp jag inte på, det var golvplanksförråd i vägen. Hade gärna fortsatt med sovrumsgolvet, men omöjligt att lyfta in dem ensam. 





Så har jag städat och städat och städat. Målat ett sista varv på ena sidan av de 11 fönsterbågar som vi i vår fått tillbaka från snickaren vår. Han som väntat evigheter på att vi ska få dig rätt storlek och antal glasrutor. Så när dessa 11 fått sina sista lager linoljefärg på kittet blir samtliga ytterbågar klara, utom kvistens som ännu inte är färdiga. Då blir det att kolla genom alla handvarpor och stormhakar som vi har lite här och där för att få dem på plats, just nu känns det lite som om jag tar och skruvar upp dem med precis vad som helst och byter till gamla vartefter?! 😜 Och opåbörjade innerbågar?!





Alltså tvättat i tak, städat, målat fönsterbågar och så putsade jag lite en stund på råspisens yta och tog ut lite spik ur ena köksväggen. Kallt och bedrövligt väder har vi fått, hoppas det svänger till mer normalt sommarväder. Äldre dottern hade släppts ut utan jacka ena dagen på dagis och har nu fått förkylning, så förbannat onödigt!

Skapade en ny mapp på datorn för sommarens bilder, här lite minnen och tröst från månadsskiftets varmare sommardagar!

















Schemalägger detta inlägg till fredagen och då åker jag och tjejerna ut på liten tågtripp över helgen! Musikern jobbar, och då alltså inte med bygget. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar