lördag 16 april 2016

Sovrumsgolv

Ok, igen golvinlägg. Ni får ännu stå ut med inlägg om golven när jag målat och golven är lagda! Haha!

Sovrumsgolvet är nu äntligen tvättat! Yngve började fundera vad det är för färg på dessa plankor i sovrummet och blivande arbetsrummet och samtidigt damp senaste Gård & Torp-tidningen ner i postlådan. Linoljefernissa skrevs det om. Ibland har man tur och saker faller på plats lämpligt. Vi såg ju på programmet Det sitter i väggarna där Erika Åberg målade med linoljefernissa. Det var inte aktuellt då, så inte satte vi det på minnet. Erika, vars blogg jag redan följt sedan tidigare och läst hennes krönika i Gård & torp, har också skrivit artikeln vi nu läste. Så snart en ny färg att testa för min del! Det blir mycket målande i sommar!










Yngve hyvlar, skrapar och petar och putsar. Hans bror var in och kikade och himlade med ögonen när han såg pedanten i farten! Jag målade mina takbrädor och Yngve pysslade med sitt. Plankorna har hyvlats ner på en del ställen i kanterna. En del stora stickor och sprickor som är lösa finns här och där och behöver åtgärdas på något sätt. Man vill ju inte fastna med tårna i sprickor i framtiden!








2 kommentarer:

  1. Voi miten hienoja vanhoja lankkuja! Minä luin samaa lehtijuttua pellavaöljyvernissasta. Sillä saa varmasti upean lattian!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos! Olemme nyt nähneet lattiota monessa blogissakin, jotka ovet maalattu pellavaöljyvernissalla. Odotan innolla että saan maalata! :)

      Radera