torsdag 21 april 2016

Kökstapeten once again

Nu har vi fått provbitar från Hagelsrums handtryck, spännande tapeter! Titta gärna in på deras sida och de vilka fina tapeter som finns! Nu gäller det för oss att göra beslut, vilket vi är urusla på. Det drar ut på tiden. Tapeten till vänster heter Broarps Gästgiveri och är i mönstret kanske mer lik, men själva mönstret är så mycket större. Så den blev utesluten genast. Då har vi kvar tapeten till höger som heter Constans. Ta den eller inte är den stora frågan?! Har mätt väggarna i köket och ska beränka bort pärlsponten, så det blir ju inte så mycket tapet som ska upp i detta rum. 






Här en jämförelse med originalbit! På plats vid bygget hade jag bedömt att det är ultramarinblått, men hemma såg vi ju att vår tapet är ljusare och det bruna pappret det originalet är tryckt på är mörkare. Småsaker javisst. På Hagelrums sida såg den blåa betydligt klarare ut också jämfört med när vi fick den i hand. Jag har inte ännu frågat om det går att få blandat en kulör som skulle bli mer lika originalet. Kanske denna blå är mera koboltblå? Både jag och Yngve gillar annars denna tapet och också 4-åringen! Men i köket?! 






Den blå i kombination med kökssoffan vi har där vi bor... 






...och i kombination till grått. Det enda grå jag hittade hemma för fotografering, gråblå pärlspont nertill?!





En annan intressant tapet hittade jag just på Handtryckta tapeter, den liknar vår, men mönstret verkar större. Svårt att avgöra på dataskärmen igen...

1 kommentar: