fredag 8 januari 2016

Köksplanering

Jag har av och an försökt få till en köksplanering. Så svårt att veta mått och praktisk användning. Tror jag har det nu. Eller så blir det att ändra om kvällen före vi ska träffa snickaren. På tal om det så ska jag boka tid med honom. För mig bland det viktigaste, det ska bara bli rätt... Platt ritning, fixade inte hörnet






Lekte lite med färgerna också, de färgpennor som dottern hade. Vilka kulörer ska vi ha?! Just nu är jag  fast i det blåa, eller gråblåa? Golvlister, panel, fönster, köksinredning och tapeter. Det ska passa. Tips och kommentarer?!






Det blåa har startat från denna tapet som är originaltapet på köksväggarna!





Här lite inspiration till blå färger från Korsnäs Hembygdsmuseum, alltså hemtrakterna till vårt hus.  Jag gillar stänkmålad tapet, men Yngve gillar mycket mönster... Nåt rum ska jag väl få stänka i!










3 kommentarer:

  1. sådär som tips så har många köksfirmor kampanjer nu just tex puustelli har lördag och söndag nå köksårs invignings kampanj... mitt tips åk runt till lite olika och fråga offerter (å få gratis tips och ideer) sen att du inte ens tänker ta från dem e ju inget du behöver berätta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint tips! Har ju fått detta tips tidigare, men hört att man ändå inte får behålla deras ritningar, men tipsen kan ju leva kvar i huvudet! Jag har mest tittat på fina favoritbloggar och ett antal köksbilder jag sparat ur tidningar samt fotograferat, men känns ändå lite tveksamt ibland. Man vill du få det rätt och bra och alternativen på hur är många! Hoppas ert hem går bra framåt! Lycka till!

      Radera
    2. ...har i och för sig minst 4 bekanta johannor som jag vet följer bloggen, men tror mig ha rätt Johanna i tankarna! ;-)

      Radera