fredag 11 december 2015

Vad gör ni på bygget?

När vi träffar på vänner och bekanta får vi ofta frågan vad vi gör på bygget nu. Då blir det att svara: ingenting. Absolut ingenting. Vi är inte där konstant och just nu har det varit en längre paus, men visst har vi matat av sysslor ändå. Denna tid på året har Yngve-musikern annat att göra än att bygga dessutom. 

Vad har vi gjort då?!

Yngve har varit i skogen och huggit virke och ved.

Jag har städat och plockat. Så himla tråkigt och inga bilder på det. Högar ute på gården som jag bar ihop, städade inomhus. Det blir lätt skräp och rörigt. Nu är det toppenfint. 

Städat och fixat skydd inför vintern och Yngve har sågat en del restbitar till ved. Ved har han jobbat en hel del med också.

Jag har försökt planera kök och kontaktat snickare.

Yngve har fixat mer fönsterglas till de fönster som saknade glas, några kvar ännu att fixa... Fönster har varit en evighetsprojekt känns det som.  

Planerat lite och sökt inspiration till inredningen. Snart blir det den roligare delen!

Säkert många små detaljer som jag glömt, men snart är det lite längre julledigt för Yngve och vi kommer i gång igen och hoppas lilltjejen tar långa sovturer så jag hinner vara med också. Att jobba två är liksom betydligt effektivare!

Fridfull adventstid alla ni! 
Imponerad över alla som tittar in här trots att jag inte uppdaterat!





2 kommentarer:

  1. Välillä on hyvä olla tekemättä mitään rakennushommia, tekee todella hyvää :)
    Ihanaa joulunaikaa sinulle Sabina!

    SvaraRadera