lördag 12 september 2015

Gavlarna

Igår och idag har det hänt finfina saker för utsidan! Gavlarna! Yngve for hyra byggställningar på fredag efter jobbet och han och hans bror började spika upp panelbräderna jag målat. Jag kunde inte välja ur bilder igen, så här kommer en hel rad! Så kom lite sädesboden med också, Yngve har lekt med kameran däremellan! Jag och barnen dök upp när ena gaveln var klar och jag åtminstone fick ett leende på läpparna! 



























Andra gaveln blev nästan klar. Felberäkning av åtgång. Igen. Bilden nedan har Yngve säkert knäppt bara för att ge mig svindel. Jag fixar ju inte höjder… Klarar faktiskt av att titta på den utan att det gungar till i huvudet alltför mycket!














Morgondagens projekt: mer betesmark åt fåren. Ny hage. Trimma gräs, rulla stängsel. Kanske, kanske jag hinner måla lite till på kvisten som ska ommålas med vår kokta ljusa faluröda. Bara litet område som har den köpta italienska röda ännu. På sådan höjd att även jag kan måla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar