måndag 17 augusti 2015

Gavlarna

Vi har hyvlat ytterpanel hos Sands snickeri och jag har målat, sista varvet är kvar av blandningen Ottosons varmgrå och vit-titan zink. Färgen tog slut. Igen. Vi har haft dålig planering med målandet, eller snarare brist på kommunikation. Jag trodde inte vi skulle hinna dessa nu och plötsligt hade jag långa rader panel framför mig. Men färg är på gång och då blir jag även klar med dessa! På bild ser de färdiga ut, men helt täcker inte andra lagret. Ett varv ännu!



















Knutbrädorna har jag målat och nu är det alltså panelen uppe i gavlarna som ska målas klart. Runt fönster lär bli ny sommar. Här nedan är huset hur det såg ut från baksidan på plats och man ser gavlarna. Många har väl undrat över den röda kvisten, men med vita gavlar skulle en annan färg på kvisten bli för mycket och så var kvisten röd från början. Vi utgår från hur huset sett ut tidigare. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar