onsdag 19 augusti 2015

25 x 4 x 2 = 200 varv

Jag är färdig. Klar. Avslutat. Otroligt! (nåja, nästan, 11 bågar kvar hos snickaren och väntar på glasrutor…) Kvistlackat. Linoljat ett varv, målat tre lager färg. Blir fyra gånger 25 bågar det. Båda sidorna. 200 varv. Om mitt huvud fått detta rätt nu. Skrapat målfärgskant i 25 x 3 x 2 sidor = 150 rutor. Fixat färg kanterna på de 8 st bågar vi restaurerade där vi behövde hyvla för att passa in i karmen. Lyft dem av och an som en nyfödd baby. Nu. Äntligen! 

Det tog två somrar, men det är ju inte så långa stunder åt gången jag kunnat jobba med dessa och i sommar har det varit mycket annat också. Började med fönstren i juni och har fortsatt då och då när andra saker blivit klara. Har ingen aning hur många timmar det blivit, men  till skillnad från vad många tror så har jag njutit av att få måla och skrapa! Men skönt att bli klar med detta, jag lär nog få nya saker att måla, längtar efter annan kulör just nu!




3 kommentarer:

  1. Bra jobbat :-) Det tar tid med fönster!

    SvaraRadera
  2. Jee, bra jobbat!! Jag har många kvar... :))

    SvaraRadera
  3. …har ju "bara" de inre bågarna kvar sedan… :D

    SvaraRadera