fredag 17 juli 2015

Underbart!

Ja, så sa Ellinor (snart 4 år) när hon såg första dagens resultat utav ytterpanelen: "Underbart!" Hon han ju själv varit med och målat! Måndagen blev sista målardagen av ytterpanelen, åtminstone enligt Yngves beräkningar! Härligt med varje avslut. Nu ska de "bara" spikas upp på väggarna då! Yngves bror har varit med denna vecka och hjälpt till, så mycket effektivare med två som jobbar heltid. Jag har också målat allt jag hunnit utav ytterpanel, lite på kvisten samt börjat med vita knutbrädor. 






"Råtabäda" som jag tidigare visat att jag målat.


Panelen ligger snett på, vatten ska alltså rinna bort från dessa var tanken.



Ibland går det ju inte jämt ut och ska kapas av lite.







Ellinor testar måla kvisten. Halvfärdigt ännu, en del omålade partier samt måla ovanpå den kulören vi har, italienskt röd blir ljus faluröd. 



Lilla Linnea trivs i sandlådan jag byggde! Ellinor leker mest i lekstugan.

Och nu tar vi årets semesterhelg!!! Ska norrut på min kusins bröllop! Tjohoo! Ser fram emot ledigt, träffa släkten och hotellfrukost!  

Trevlig helg kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar