torsdag 22 januari 2015

Värmande

Vi isolerar vidare på bygget, här hemma håller vi oss varma med tomtens fina stickade Pippi-yllesockor samt eldar och eldar och eldar. Veden tog slut i förrådet så nu ska jag någon dag här när babyn sover sött i vagnen försöka få hem mer. Igår hämtade jag en liten omgång och hade en inte så munter stund. Stod vid svärföräldrarna och fyllde på ved och tittade mot bygget. När ska vi få flytta in?! Blir att köra ved av och an en vinter till. Minst. Och potatis. Det glömde jag igår dessutom. Att ha potatislagret där man bor kommer att bli lyx. Kör de där potatisarna av och an också, hämtar hem dit vi bor, kokar här och så släpas maten med tillbaka igen på byggdagar! 

Det är ganska enkla saker jag längtar efter egentligen: något som behåller värme när jag eldar, inget golvdrag, ved och potatis "hemma", att slippa ha torkställningen i vardagsrummet och bastu!!! 




Så kom fårskinnen också. Ellinor tror att pappa klippt fåren igen och jag började inte förklara mer för 3-åringen. Otto och Piggy här. Ronny och Bruno från förra året finns på vinden. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar