söndag 14 december 2014

3:e advent

Nu var det igen dags för livstecken här på bloggen! Satsar på att berätta om dagen genom bilder! Så laddar jag upp lite fler äldre händelser senare…


God morgon! Frukost! Vi tänder tredje ljuset! Så snabbt tiden går som vanligt. Ute ha rdet kommi några snöflingor så att marken nästan är täckt. Minusgrader. Packar iväg oss alla i familjen, mat, blöjor och barnvagn, iväg till bygget samt farmor och farfar.





Idag har Yngve fixat klart i stort sett all golvfyllning till köket. Det där som nästan var färdigt för en tid sedan… Nu ska vi vänta på elektrikern. Fyllningen var ju tjärpapp, linull, tjärpapp. (se inlägget före) Linet  från Isolina doftar ungefär som gräs och hö. Det känns naturligt och bra.










Mäta och såga. Till linfyllningen används en enkom linsåg. 

















Nu ser det ut som om jag har jobbat hårt med att såga i linfyllningen också, men jag har bara testat sågen! Min uppgift idag har varit att plocka undan skräp både ute och inne. Städa. Det blir snabbt rörigt, så jag har plockat bort bräder, plankor, plåt, plast, lådor… Mycket ved att elda med. Jag hann 45 minuter på förmiddagen medan babyn sov i vagnen och 1,5 timme senare på dagen. Har en del kvar att städa...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar