torsdag 27 mars 2014

Vårkänslor

Krokusarna blommar 26.3! Jag tänkte att det nog är ett stor rekord, tills jag tittade på bilder från förra året och konstaterade att de blommat då också redan 28.3. Men de är så vackra dessa första vårblommor som lyser med sina färger mitt i allt det gråbruna. Här på gården är det lugnt ännu. Lite till ska hända i skogen före det ska sågas. Snickaren har fixat några bågar jag snart ska börja måla. Fönsterrenoveraren vill ha info om vilken kulör vi ska ha på insidan. Där har vi igen ett beslut att fatta. Gräddvit ton? Grå ton? Gråblå? En sorts gråblå har funnits i original på innerbågarna. Ja, hur vill vi att inredningen i kök och vardagsrum ska se ut? Hjälp! Vi som är inriktade på utsidan nu. Och att få in golvisolering och golvplank. Det tog oss väldigt länge att få kulören till utsidan också, men här har jag skrivit vad vi beslöt oss för förra sommaren. Sommaren före hade vi en annan vitfärg som jag inte alls var på förtjust i. Själva huset ska ju rödmyllas. Det var ett enkelt val. Allt lever och förändras. Vi får se vad det blir... Så väntar vi på lamm här också. Närsomhelst nu.

Sköna vårkänslor kära läsare!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar