söndag 28 juli 2013

Vem är du?!

Jag har glatt och smått fundersamt märkt att bloggen har 100-150 besök/dag enligt statistiken! Oj! Då får jag ställa mer krav på mig själv också, men det sporrar att se att någon faktiskt läser! Det trodde jag inte för två år sedan när jag började blogga och knappt visste vad bloggande var för något. Flest läsare kommer från Finland, men också Sverige och Norge. Jag är nyfiken på vem du är?! Vad vill ni se och läsa om? Har någon av er också husprojekt på gång? Eller planer på att börja? Råkade du bara hitta hit eller följer du bloggen?! Jag vet att många vänner och bekanta tittar in för att se hur långt vi hunnit också! 

Jag försöker hålla bloggen till husbygget och lite annat smyger också in, men vad intresserar just dig? Mer husbyggarbilder, mer detaljer, mer om våra planer? Mer familjeliv? Synen på livet i relation till traditionellt tänkande/återanvändning? Hur vi pusslar ihop vår vardag? (En blogg om ekologiskt liv/mat har jag startat för att hålla den delen separat, den kan du kika på här: Naturligtvis Naturligt)

Jag hinner ju inte med i bloggandet alla gånger och för att hinna få inlägg gjorda försöker jag hålla mig kortfattad, men informativ. Ibland kan det vara maken Yngve som skriver eller gör tillägg i inläggen. Lite frågor kring konstruktioner har vi fått och besvarat. Fick också en kommentar om "mer utförliga beskrivningar av det som sker, känslor och problem som uppstår".  Jag/vi ska försöka tänka på det! :-)

Lämna gärna en kommentar för att stilla min nyfikenhet!! :-)
Man behöver inte ha Google-konto eller dyl, utan kan välja "Anonym" 





 Sabina

12 kommentarer:

  1. Hej! Jag är från Sverige, närmare bestämt Skåne. Bor på landet i en avstyckad gård. Gillar att läsa bloggar om lantliv, husrenovering, ekotänk och annat mys. Har följt dig ett tag, tror jag hittade dig via en annan blogg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Trevligt att du kikar in! Vi gillar samma sorts bloggar då!

      Radera
  2. Mej borde du känna...

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Jeg er fra Norge og fant din blogg idag. Jeg liker å lese om restaurering av gamle trehus, spesielt tømmerbygninger av laftet tømmer. Vi hadde et slikt hus en gang, og jeg ønsker meg det på nytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Trevligt att du hittat hit! Jag följer också norska Livs Lyst (och hon länkar hit) och har sett att det finns så många fantastiskt fina gamla timmerhus i Norge också!

      Radera
  4. Hej! Jag är från Nyland och följer din blogg. Fascineras av gamla hus, samtidigt som jag tycker det är så sorligt att dessa fina hus förfaller, så tycker det är spännande att läsa om hur ni fixar upp ett till ett riktigt hem igen. Och drömmer lite om att barndomshemmets grannhus kanske kunde räddas. Jag kommer inte ihåg hur jag hittade dig, men troligtvis via någon annan finlandssvensk blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det synd att många förfaller. Jag tror att många inte förstår värdet i de gamla husen och saknar kunskap om hur de skulle kunna bevara dem. Men det är ju oerhört mycket jobb också. Det kom väl en tid när dessa hus sågs som kalla och dåliga och allt skulle vara nytt. Min far för till den generationen som minns de gamla, kalla husen och inte förstår alls vad vi sysslar med. Nu har han fattat att vi faktiskt ska isolera huset också! ;-)

      Radera
  5. hej! Ska kommentera jag också. Kikar in hit lite nu och då bara för att läsa om erat projekt. Väldigt intressant, och himmelens mycke jobb :)
    Kör faktist förbi där var ni bygger, sällan men kommer då ihåg att du hade blogg också. Huset ni har kommer att bli väldigt fint!
    Hälsar: Annika från ett gammalt hus brevid skolan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för kommentaren! Alltid trevligt att veta vem det är som läser. :-)

      Radera
  6. Jag är en av dina svenska läsare och kommer från Norrbotten. Hittade din blogg när jag såg en bild på er vagga. Min man kommer från Österbotten och vi har en nästan likadan vagga som er hos oss.Eftersom barnen är stora funderar jag ofta på vad jag ska göra med vaggan, men den får stå kvar och påminna om gamla tider. Jag skulle aldrig någonsin orka med det arbete ni gör och det blir spännande att fortsätta följa ert arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, möblerna och målerier visar lite från vilka områden de kommer. Vaggan är från Korsnäs. Er vagga kan säkert få användning i framtiden och de är ju vackra bara att se på som de är. Våra katter gillar vaggan också, den är skön att sova i! :-)

      Radera