söndag 21 april 2013

Svartvita minnen

Slö söndag. Maken har inlett byggande på huset igen, han har ju mest varit i skogen i vinter. Det var meningen att jag skulle med, men farmor-barnvaken hade annat idag. Så jag tog nu en datorpaus mitt i städandet här hemma. Hittade två suddiga fotografier från min farmors ungdom, jag tycker det är så charmigt med de svartvita fotografierna  De är så snygga och enkla i sig, samtidigt som de berättar en historia och visar livet under en annan tid. Detta är troligen mitten på 40-talet och damerna står på Harrströms gamla stenbro, som står där ännu idag och är ett vacker minne. De gamla bilderna finns även i mitt album på vinden, men samtliga här är tagna från nätet. Här finns en sida jag länkat till tidigare med byns historia och bilder på gamla hus och hur det sett ut förr i byn: Historia





Och som det har klagats över att våren kommer sent i år, men plötslig har det ju bara svängt!!! Kall vind, men härlig sol. Krokusarna blommar. Förra året denna tid stod vårt hus ännu kvar i Harrström och det var snöyra, se här.

Skön söndag alla!

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Hittade inga kontaktuppgifter på din blogg.
    Vänligen kontakta mig ang. annonsering på din blogg.
    Mejla mig joel.tukiainen@netbooster.com

    Glöm inte att nämna din blogg så att jag vet vem det är som kontaktar mig.

    Mvh, Joel

    SvaraRadera
  2. Så fin hemsida Harrström har. Det borde betyda att man är stolt över sin hembygd. Trevligt med alla personnamn också.
    Vacker och välbyggd bro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag hoppas de är stolta, det är en fin by!

      Radera