söndag 6 januari 2013

Julen är slut

Ja, nu känns det verkligen som att julen är slut. Imorgon ska jag på jobb igen efter två lediga sköna veckor! Som man längtat efter ledigt och plötsligt är den bara slut! Lika snopet varje gång... Nåja, god mat och trevligt umgänge och fixande på huset blev det, men allra bäst var den extra lediga tiden med dottern.


Här lite juliga bilder, eftersom jag inte hann med på själva julhelgen.



Kaffe och choklad. Härliga egna tryfflar. Mumsiga! Tänk vad lite kalorier kan göra gott för själen! (kunde ha skrivit recept också, men orkar inte söka det från köket...)





Julbonader har vi en del av, men i år var det bara en som vi hann hänga upp tillsammans med mina tomtetjejer. Pyntet blev kvar på vinden också. Gran och ljusstakar fick räcka samt denna. Har ju dessutom lillfröken som ska vara överallt så...






Mammas och pappas älskling!





Så kan jag inte låta bli att lägga hit denna: vad händer när det är fullt upp eller när båda är på bygget? (och orsaken till varför detta inte är en inredningsblogg). Gissa om jag väntar på diskmaksin ockå! Den blir min nya vän i framtiden...





Ha en bra ny vecka alla!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Thank you! She is our sweetheart!

      Radera
  2. Vi har också planschen med tomten och katten. Tycker den är så fin och gammaldags. Synd att packa ner den i sin låda igen tills nästa jul...

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, vi har flera sånadär. Kan denna vara från Stundars månne!? Mysigt med just katten och tomten. Kikade in hos dig just och inser att jag ju missat massa inlägg och du verkar ha fallit bort från min lista här på sidan, trots att jag har lagt till dig där... Ska kolla över detdär! Fint ni har det i huset nu!

      Radera