lördag 27 oktober 2012

Till andra bloggar!




Ligger lågt med bloggen och besök på andra bloggar just. Man hinner inte allt! Förkylningar och besök till Borgå har varit aktuella, men inga Borgå-bilder eftersom vi var en bit utanför den charmiga staden. Plåttaket är nu klart på huset och målet för detta år är nått. Men inte är vi utan att göra ändå. Maken kämpar vidare med förberedelser för nästa års grejer...

Är dålig på att svara på dessa "skicka-vidare"-uppmaningar, men fick här en jag inte kunde motstå av Viola på bloggen TIMMER OCH MASONITE. Tack till henne! Kolla gärna in bloggen, intressanta inlägg om förr och nu. Känns ju också lite skoj att uppmärksamma några av de bloggar jag själv följer. Om den personen vill föra vidare uppmaningen är helt frivilligt! Hela min blogglista här till höger är ju mina favoriter så det blev mycket svårt att välja, men dessa fem bloggar handlar också om gamla hus på något sätt:

Livet på Mattas Pia och hennes familj har renoverat ett gammalt stockhus på plats och det ser så fint ut! Till skillnad från oss så bor de i sitt hus och har det stora arbetet bakom sig. Hit har vi varit på väg ett bra tag, men när livet rullar på i sådan fart så det har inte blivit av. Vi vill bl.a. se deras vackra råspis! Vi ska ju ha en sådan!

Signes hus Detta hus är det enda "till salu"-hus vi någonsin varit och sett på och jag muttrade i veckor efteråt att vi aldrig ska göra om det! Hihi! Vi hade just fixat ritningarna till det hus vi nu flyttat och bestämt oss. Jag blev ju helt förtjust i detta hus och dess potential och speciellt dess läge. Gårdsplanen, omgivningen runtomkring och närheten till vattnet var bara för perfekt. Så hade detta hus varit till salu något år tidigare vet man aldrig vad som hade hänt, men nu var det inte meningen att vi skulle bo där, utan Petra med familj har nu fixat upp stället åt sig!

Mamsell Lufolk Ett par som fixat till ett så fint hem! Värt att titta in här!


Lilla Kråkslottet Flitig, flitigare, flitigast. Ett "litet" stationshus under renovering och sprudlande glad energi!

Så skulle jag välja en söt liten stuga, men det var omöjligt att välja mellan dessa två:


Uppmaningen:
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg

5 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag ju gladare än gladast! Tusen tack snälla du! Lägger en länk hos mig till dig!
    Ha en riktigt bra söndag imorgon!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var ju trevligt. Är ju inte den flitigaste bloggaren, så roligt att du ändå orkar följa min blogg och t.o.m tipsa om den. :) Har själv också varit dålig på att titta in hos andra bloggare den senaste tiden. Tack än en gång. Tror dock att jag låter bli att föra den vidare. Är helt enkelt för lat!

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Tack för att du tipsat o länkat till mig. Fin blogg du har! Ska absolut lägga dg bland mina favoriter :-)

    SvaraRadera
  4. Ett fantastiskt projekt ni har där :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Ni har så fint! Försöker följa bloggar om gamla hus och valde här ut länkar om liknande projekt!

      Radera