måndag 29 oktober 2012

Frost del 2

Igår morse blev det som sagt en hel del bilder tagna. Solen och ljuset gav inspiration tror jag, för kameran har inte blivit så mycket använd på senare tid. Inte ens på den korta turen till Borgå, där finns ju så många fina gamla trähus! Denna dag visar jag lite av djurlivet på backen vi bor på.

Här är granarnas mysiga hästar och mumsar hö. Jag kan inte begripa hur ett så stort djur kan leva på torkat gräs, men tydligen! Grannarnas katt ville också vara med.




Grannarnas och våra får har nu flyttat hem och in. Wilhelm har fått två brudar i år, så får se hur det går! Vår Marja verkar ha blivit mer social också. Jag har faktiskt lite dåligt samvete för att jag inte engagerat mig mer i fåren genom att läsa in mig på fakta. Om vi ska fortsätta som fårfarmare så ska vi ju i något skede klara oss själva också, men ännu litar vi på våra kunniga grannar!




Grannarnas katt och vår äldsta katt kom lite för nära varandra och här surar vår kisse, hon såg extra surt på mig efter att jag klappat den andra dessutom. Hon satt i trädet en stund och surade, men kom sedan glatt springande när jag var på väg in. Mat skulle hon ha.



3 kommentarer:

  1. Fina oktoberbilder! Tack för din bloggutmärkelse! Få se om jag tar tag i din utmaning sedan när jag börjar blogga på nytt - enligt planerna ska det ske om drygt tre veckor när det lugnar ner sig med diverse happenings. Eller kanske jag börjar redan tidigare, vem vet. Härliga får ni har, har ledsamt efter våra lånefår som fick en tragisk död. En dåligt skolad jakthund kom in i hagen en natt för en dryg vecka sedan med hemska följder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nej. Tråkigt med fåren! Inte riktigt vad man väntar sig se ute i fårhagen. :-( Man kan inte blogga jämt, jag försöker hålla mig till husbygget, men lite annat har jag också. Så varken orkar eller hinner man ibland.

      Radera
  2. HÄÄÄÄRliga fina "färgade" får i brunt och svart och "blandat"! bilderna av fåren är så vackra!

    SvaraRadera