fredag 10 augusti 2012

Inget byggande

Otroligt, men sant. För första gången detta år kan jag säga att vi (mest Yngve då) inte gjort något på bygget. Inte på hela veckan! Yngve har pysslat med musikjobb samt varit pappa och jag har delvis börjat jobba. Så har vi fixat i grönsakslandet som blivit ganska misskött i sommar, men tack vare regnandet på senare tid finns det hopp för morötterna. Dill och persilja har jag fryst in. Grönska är det i landet åtminstone. Ärterna ligger längs marken, men man får tydligen ärter ändå! (Det är naturligtvis Y som parkerat vagnen mitt i landet och kört ner halva morotsraden för att ta en bild... nåja, nåja...)





Hästen Tor blev glad åt gallringen av morötter! Boris fick snällt vänta i bakgrunden. Imorgon väntar ett litet lass med ved som ska in i uthuset och nästa vecka börjar jag jobba! Så det blir ändrade tider i Backlidska familjen. Lite oro har vi också, för vår lillkille Pip har varit borta i snart två veckor. Han brukar visa sig dagligen, men i sommar har han varit borta flera dagar i sträck. Är han sur för att jag inte alltid orkat stiga upp på natten för att släppa in honom månne? Eller för att han inte får gosa bredvid mig i sängen då det oftast ligger en liten tjej där? Är det extra bra mustider ute på åkrarna? Vad har hänt vår lillkille?



 
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar