onsdag 25 juli 2012

Taket, taket och taket

Så var det verkligen dags för en uppdatering med vad som händer på bygget! Det är tak på gång och för varje dag är vi ett steg närmare ett färdigt tak! Medan bygghjälparna haft lite ledigt så har Yngve varit själv och skruvat, spikat och sågat en del sådant som inte syns. Jag är imponerad av att han kan vara där uppe! Själv har jag nästan varit ända upp på stegen. Nästan. Jag har hållit mig på marknivå och målat en del takbrädor, vilket tidigare inlägg visat. Nu är de flesta målade i tre omgångar.

Makens pysslande förra veckan här på bild och blomman är med för att jag tyckte den såg så ensam ut där i en torkad jordhög...



Igår tisdag, vindskyddsskivor. Börjar se ut som tak när man är inne och tittar upp nu.



Idag onsdag. Mer virke fixas på plats. Underlagstak. (får inte bilderna lika stora på bloggen trots lika bredd på dem, irriterande)



Mina målade takbrädor börjar spikas fast. Ska väl målas ett sista varv på plats. (Lärdom: tar många dagar mellan målningarna och det kan regna när man äntligen får måla igen... )


Så har vi igen haft lite besök av både grannar, släkt, vänner och helt enkelt andra nyfikna byggare som bara dyker upp! Skoj! Vi borde dessutom själva ta oss tid att åka ut och se på andras hus, både färdiga och sådana som är i andra skeden som vi borde lära oss mer om och se eller bara få idéer och inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar