torsdag 28 juni 2012

Taket tar form

Den som läst och minns vet att jag tidigare skrivit att taket ska fixas i augusti, men plötsligt blev det nu. Igår gjordes ställningar runt huset och idag påbörjades takkonstruktionen! Lite bilder på en skarvad takstock, hur en del brädor i takkonstruktionen sågas in i stocken och en del lyfts upp för att på taket rakt! Jag kan säga att jag verkligen inte avundas Yngve och männen på taket. Tur jag är mammaledig, för där hade de inte haft hjälp av mig kan jag säga! Jag får svindel av att bara se på när de är där uppe...


Vädret har inte varit det bästa men idag var det inget regn åtminstone. Men skönare att jobba i svalt väder än för varmt. Så, som ni ser snurrar det vidare med bygget!



1 kommentar:

  1. Wow, hvilken flott blogg!!! og så spennende prosjekt:)
    Gleder meg til å følge bloggen, tror jeg må legge den på bloggrullen min.
    Ta gjerne en titt hos meg også:)

    Grace-Jane

    SvaraRadera