söndag 22 april 2012

Skärgårdslängtan

Lite motsats till senaste inlägg, med snöyra... Denna tid på året kan man inte annat än börja längta mot sommaren och skärgården. Det är något speciellt med vatten/havet. Samma som med eld/brasa/värme. Åtminstone jag får lugn i själen av att bara sitta och titta på havet. (eller på en brasa) Har ni samma känslor?

Här ett par bilder från senaste sommar tagna vid sommarstugan vid två olika tillfällen. Jag bara älskar spegelblankt hav!




Ja, här har vi ju också renoverat så senaste somrarna har inte varit semester direkt! Sommarstugan renoverad inne, målat alla hus ute och bastun renoverad... Före och efterbilder är alltid skoj:




Åt årets första abborrar förra veckan! Yngves kära morbror har varit ut med nät. Katterna blev som galna. Visste om dem redan långt på förhand och höll sig nära köket hela dagen för att inte missa den stora stunden! Katterna har liksom en extra känsla för om det finns fisk i närheten. Om jag kommer hem med matkassarna från butiken utan fisk så händer inget, men har jag köpt strömming kommer den första oftast springande mot bilen före jag ens har börjat bära in något. In i bagageluckan och nosen ner i precis rätt påse!





2 kommentarer:

  1. Vilken mysig stuga ni har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mysig tycker vi också! :-) Mycket liten och flera som turas om att vara där, men vi trivs!

      Radera