onsdag 4 april 2012

Pip 5 år!

Grattis till vår lillkille i hemmet som blir 5 år idag. Han ska få en extra kram idag tror jag bestämt! Två av hans tre bröder lever och mår bra hos våra vänner. De föddes 4.4.2007 och busade kring hemma hos oss tills vi hittade hem åt tre av dem. 

Egentligen skulle vi inte alls ha katt. Det bara blev så. I kortversion: när vi flyttade hit fanns en hemlös tamkatt som hade sitt revir här. Hon fick kattungar som blev vilda. En av dem var liten och svart och stannade kvar i närheten. Vi tyckte synd om dem och i två vintrar satte vi ut mat. Den svarta blev tam och beslöt sig för att flytta in till den tredje vintern. Hon hade upptäckt att det var varmt och skönt inne i huset och vi får skylla oss själva som haft dörren öppen så hon kunde vandra in och ut! Rumsren var hon också trots att hon varit helvild. Så ville mamman också in när hon såg att dottern fick komma in. Namn: Mammakissen och Misse de Magica med efternamnet von Fräs. Så hann vi inte med på våren, det blev ju parningstid redan i februari! Och båda fick kattungar. Pip pep som liten och blev då "Pip". När vi inte hittade hem till denna sista kille stannade han kvar hos oss och det var omöjligt att kalla honom annat än Pip. Nu är alla tre "fixade" så någon fler generation av von Fräs blir det alltså inte. Lugnast så för alla parter.


Goda vänner när det blir lekdags, under övervakning.

1 kommentar:

  1. Mitt hjärta smälter helt då jag ser kattungar! Det kan inte finnas något så rörande, som en liten kiddemiss!!! Men, jag är lite rädd för katter. Jag tycker de tittar så värderande på mig och verkar så jäkligt kloka, att jag inte någonsin blivit riktigt "du" med dom.

    Nu önskar jag er alla en riktigt sköön PÅSK!

    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera