söndag 15 april 2012

För dig som gillar gamla hus/historia!

Ja, googlade just lite för en helt annan sak och stötte på denna fantastiska sida om HARRSTRÖM by. Där finns massvis med gamla hus, byahistoria och annat smått och gott! Huset vi ska flytta finns på bild. Farmor finns på tre bilder! Får plötsligt en stor längtan att inte flytta huset alls utan renovera på stället och bo i Harrström. Inte alls dit vi ska... Av många olika skäl har vi valt att bo där vi ska bo och jag får åtminstone ett hus som har anknytning till mina hemtrakter. Har alltid sagt att jag skulle bosätta mig i Harrström om jag valt att bo kvar i hemkommunen!

Härlig läsning för min del åtminstone! :-)

Lånar in bilden på huset från sidan!



3 kommentarer:

  1. Vilket bra tips på fin hemsida! Jag får lust att bilda en hembygdsförening :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ni ingen hembygdsförening/hembygdsforskarförening?! Det ska väl varje by ha! Sätt igång! :-) Jag blev just med i styrelsen för den i byn jag bor i, fattar inte hur det gick till! Är inte född här, har ingen anknytning till byn och ska snart flytta till grannbyn! Haha! Men de har en gammal byastuga med lite aktiviteter och det är den som intresserade mig!

      Radera
  2. Intressant! :-)

    SvaraRadera