fredag 2 mars 2012

Talkogänget & härvel

På vinden i ena delen av huset fanns denna härvel samt ett par andra. Fick känslan att någon nog jobbat flitigt även åt andra då det fanns fler av samma sort. Undrar om klockan som var ritad på sidan, måste ha att göra med hur många varv garn det skulle vara? Ja, bara att lära sig att klippa våra får då. Som tur att grannarna kan det! Så har jag kardor, spinnrock, härvel...! Om en månad har vi kanske lamm dessutom!




Stort TACK till vår bröder och två vänner som rivit och släpat ut en massa i helgen! Tur att man kan ha skoj på vägen mot husdrömmarna! Annars hade det nog känts hopplöst i början. Blev ju erbjudna ett hus där allt var rivet, bara att plocka bort liksom, men har man fastnat för detta hus, så har man! Är ju spännande att se vad som döljer sig under tak och golv och annat, som en upptäcktsfärd!


Kaffekaos hade vi också! Först kokade vi flera pannor kaffe, en hel pumptermos full. Jag hade ju planerat detta finfint med uppassning till killarna! Min far skulle föra den till huset men i första korsningen trillade den omkull i bagageluckan och allt kaffe rann ut... Hade glömt att säga att den inte håller tätt, man ska hålla den stående! Nå, bara att koka nytt då! Blev smått stressad. Hemma har jag bryggare och det kändes som en evighet att få kaffet i termosen med kokat pannkaffe. När den äntligen blev fylld igen så var jag så pass stressad över att vara försenad så jag rusade iväg ut. Termosen var aningen för stor för den plats jag hade tänkt ställa den på i bakluckan. Snabbt avgörande, rusa in och hämta något att sätta den i eller ha den på golvet bredvid mig i bilen?!! Alla fattar ju nu att det förstnämnda borde vara helt vettigt att göra! Jag? Stressad som jag var så tyckte jag att jag kan ju hålla i den i korsningarna! Det gick bra länge! Tills jag glömde bort att jag hade den bredvid mig. (Hormonrubbad av amning och brist på sömn, minns inget nuförtiden, klarar inte av flera saker samtidigt, alltid något att skylla på!). Gissa om det doftar gott av kaffe i min bil nuförtiden! Två pannor kaffe på bilgolvet... Beslöt att knacka på i grannhuset vid rivningsstället och bryggde kaffe där. Är det ngn annan som kokat kaffe i två timmar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar