onsdag 15 februari 2012

Tapeter & föremål

Måste bara visa vad som kom fram på väggarna! De olika tapeterna som visar tidens gång! Vi fascinerades självklart mest av den blåa tapeten, en sådan tapet blir det att hitta i framtiden då.


Och denna! Kvinnan som bott i huset som barn var där och tittade. Hon frågade om jag visste vad det var och berättade om när hon använt föremålet. Måste testa er också: vad är det?


En otroligt fin rund ask i trä där de förvarat mjöl fanns också kvar. Otroligt hur vackert man smyckat saker förr och satt tid på enkla föremål! Nu när vi har alla hjälpmedel man kan tänka sig så är allt enkelt, rakt och osmyckat... Tyvärr hann jag inte fotografera den asken, men den togs tillvara inom husets släkt!

1 kommentar:

  1. En blogg helt i min smak! Jag lägger till mig på direkten:)
    //Cicki

    SvaraRadera