onsdag 29 februari 2012

Container nr 2

Så har vi fyllt en till container med skräp! Det har hänt så mycket i helgen och nu i början av veckan så jag får lov att dela upp det i flera delar! Börjar med soliga bilder från huset och omgivningen!


Vi tömmer och river och tar tillvara... Själv är jag lite splittrad mellan att vara mamma, kock till arbetarna och medhjälpare i rivningen och tömningen. Borde liksom vara både hemma, hos mina föräldrar (där vi ätit och sovit) och vid huset. Efter ett tag insåg jag att hemma är bäst. Trots att min pappa skötte lillan så hann jag ändå inte göra så mycket på plats, lunch har pappa + lokal matservering fått ersätta. Är man van att göra mycket på en gång så...! Nu sköter jag lillan (och katter och får hemma!) Maken och medhjälparen pendlar nu, det är en timmes väg till huset. Det känns att det är tidspress på nu att få rivet och tillvara allt före en firma tar över nedmontering och flytt och upptimring. Vi har inte möjlighet att börja det själva i detta läge. Spännande, roligt och stressigt på en gång. Det är nu det börjar känns det som! 

Blev också påmind om att vara tacksam för livet och att njuta och ta tillvara varje stund i måndags på väg mellan huset och hemmet. En älg tänkte rusa ut framför bilen, men svängde i sista stund...

1 kommentar:

  1. Det är mycket skit som får plats i en container.

    SvaraRadera