torsdag 10 november 2011

Ritningarna

Har ju inte visat våra ritningar! Här hur vi tänkt med nedre våningen. Övre våningen är ännu oplanerad vind men det blir nog sovrummen där uppe. Framsidan är en gammal färglagd version, alltså inte originalritningen.


Tänk, november och mannen kommer hem med trattkantareller i yllemössan! Man tager vad man haver! Fick en hel plastpåse full dagen före också. Igår hämtade jag en STOR knippe morötter ur landet också. Tur att det varit så varmt så vi kunnat fortsätta njuta av de alldeles för många vi sått! Grannens hästar fick också smaska på en hel del morötter.


5 kommentarer:

  1. Grrr... nu försvann min kommentar, får prova igen..

    Huset är sååå himla charmigt!!! Vilken potential!!! Ska verkligen bli kul att följa det här projektet!!! Och visst är det härligt att kunna plocka svamp så här sent på året, blir supergott på varma mackan :))

    Stööööörsta kraaaaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  2. Väldigt intressant med huset och ritningarna!

    Tänk att ni haft så god lycka med morötterna att det till och med räcker åt hästarna! Ni har säkerligen rätt jordmån eller så har ni ovanligt gröna fingrar.

    Roligt att följa med vad du skriver.Jag läste också dina tankar om Alla helgons dag och Halloween - jag håller med om att de två traditionerna inte ska blandas ihop. Fint att ni uppmärksammade stupade soldater - för vårt lands frihet. Inte många som tänker på dem heller av de unga generationerna.

    Önskar er en fin höst!

    SvaraRadera
  3. Oj, så fint det ser ut!!! Roligt att följa med...

    Jag minns att jag varit och plockat trattkantareller med min pappa, den 4 december år...??, men i december iaf!

    Önskar dig en fin start på veckan!

    Kramar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  4. Tack kära ni! :-) Mer svamp har det blivit nu dessutom!

    SvaraRadera
  5. haha, man tager vad man haver!
    Ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera