onsdag 5 oktober 2011

Tramporgel

Satt i höstmörkret och myste i vardagsrummet. Funderade på de gamla möblerna som finns i huset vårt som vi ska köpa, längtade och insåg att vi ju redan har en del gamla möbler själva. Man blir lite hemmablind. Kom att tänka på vår tramporgel som vi fick tag på för många år sedan. Vi sökte en vanlig skoltramporgel. (en såndär trälådesak) Så fick vi svar av en kvinna som sa att hon har en tramporgel och gissa om vi blev förvånade och förtjusta när vi såg denna. Tramporgeln har varit hennes svärföräldrars förlovningspresent. Att spela på den låter inte så vackert eftersom flera tangenter ligger på hela tiden men fin är den! Den kommer från Åmål i Sverige, någon som vet mer om dessa orglar?! Bredvis har vi ett gammalt dragspel, klocka från Amerika som varit farmors mors och så har vi också en gammal gungstol från mannens släkt. Den är skön att sitta i!


3 kommentarer:

  1. En sån pjäs!!!! Rena rama juvelen! Och historien bakom den!!! Tänk om den kunde berätta...

    Önskar dig en sköön dag!
    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  2. Dom är läcker dom där!
    Jag har en gammal en som jag fick när jag var 19.
    Tråga mig inte vad jag skulle ha den till då, men idag är jag lite glad över att jag sparat den.
    den står nere i Mårstens och när vi har ett HELT hus att springa runt i ska den få flytta hem.

    Hur är det annars då?
    Lillfisen sover och ni myser på för fullt!?

    Kram till er!

    SvaraRadera
  3. Oj, så gamla och fina saker.:-) Stina

    SvaraRadera