fredag 14 oktober 2011

Höstpromenaden...

Skrev här tidigare om datorn som gett upp, nu har jag laddat ner Picasa i laptopen och försöker lära mig det. Tydligen enkelt bara man kommer underfund med det! Jag krånglar till det. Gamla datorn gick kanske att rädda trots allt. Vi väntar och ser.

Jag tog ju bilder på min promenad! Brukar se på ett gammalt uthus som ser ut som ett ansikte! Gulligt. Bredvid står en gullig liten gammal röd stuga också. Ett please rädda mig och fixa till mig hus! (Ingen bild, träd i vägen och vågade inte gå in på annans tomt, smygfotade bara uthuset...)

Så har vi ett hus som räddats och flyttats. Byastugan. Här har det bl.a. ordnats allsång med glögg till jul och loppis. 

Vårt eget hus väntar snällt på oss. Går lite långsamt med allt nu. Mer planering och ringande och fixande... Våren, våren! DÅ ska det väl hända nåt. Nu höst och vinter emellan, men riden har ju en tendens att gå snabbt. Allt för snabbt!

LJUNG är härligt på hösten! Denna mjölkkanna står snällt vid vår och grannens postlåda. Och ja, det är grannens. I höst har jag inte fixat så mycket i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar