fredag 23 september 2011

Virkat

Jag handarbetar sällan. Men då det händer så kan produktionen vara hög, en liten tid. Har nu åstadkommit tre virkade dukar och en stickad halsduk. Halsduken har ännu lösa trådar som dinglar. Blev BB färd före den blev klar. Tjock som bara den blev den också. De virkade sjalarna/halsdukarna är snabba och enkla t.o.m. för mig som bara kan vanliga luftmaskor. (heter det ens så?) Blev en vit, röd och svart. Den vita är favoriten nu, mjuk och lurvig.

Gjorde en lista över vilka saker vi ska ha gjort på husfronten. Den blev lång. Pappret räckte knappt till. Få se om tiden räcker till då också...





Skön helg alla!

Sabina

4 kommentarer:

  1. SÅ fina!
    Jag är lite svag för större virkade föremål.
    Tyvärr har jag ju inte tiden till att sitta och sticka/virka, men det kanske kommer om några år!

    Superfina!!
    Kram Hilla

    SvaraRadera
  2. Dessa är ca 1,5 h arbete! Med gravidmage och svullna ben var jag tvingad att sitta längre stunder... ;-)

    SvaraRadera
  3. Har letat efter ett enkelt mönster på en sjal och dehär verkar ju vara trevligt och går framför allt snabbt att göra.Så delar du med dej av mönsterbeskrivningen åt oss? Vilket garn har du använt och vilken nummer på virknålen?

    Hälsningar Inga-Lill

    SvaraRadera
  4. Hej Inga-Lill! Fixade en snabb beskrivning eftersom den bara finns i mitt huvud... Har sett en beskrivning av en liknande som jag då testat!

    SvaraRadera