måndag 19 september 2011

Vintage & stiltje på byggfronten

Sparar på allt. Hopplöst när man bor trångt och tillsammans med en annan som sparar på allt... Men vissa saker KAN vara bra att ha NÅGON gång och andra saker har känslovärde. Har sparat farmors saker och textiler, en del åtminstone. Farmor sparade också på allt. Värre än mig. Tomma filbukar, plastpåsar... Har hennes brudkista full med spännande saker. Här har jag tagit lite bilder på kläder som jag sparat. Inte riktigt min stil, men kanske man kunde ha en liten fest med temat vintage kläder och då få använda dem?


Husplanerandet står still. Kostnadsberäkning, banken, bekräfta ritningarna, fixa lagfart på tomten, få bekräftelse av "flytt-firman" till stockhuset, undersöka andra alternativ... SÖKA BYGGLOV.  Hmmm... Det sistnämnda vore ju fiffigt att få gjort nu efter två års funderande och planerande... I vinter/vår får vi väl börja tömma och riva lite och ta vara på fönster, golv och annat. Hämta de möbler vi får köpa! Mycket, mycket! Huset från baksidan har jag nog inte visat upp här heller:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar