måndag 29 augusti 2011

Mer luffarslöjdande

Vilket härligt väder helgen bjöd på! Vi har njutit vid sommarstugan tillsammans med vänner och ätit gott. Förra veckan blev det lite pysslande så nu har jag testat lite mer luffarslöjd. Det är riktigt skoj att snurra och böja trådar! Börjar komma underfund med systemet nu. Gjorde en liten korg som jag tänkte till något annat, men så fick jag idén att göra en större och sätta ihop dem. (Som en modellbild jag har) Men själva ihopsättningen blev jag inte så nöjd med, men nog korgarna i sig. Några små lyktor till har det också blivit. Har bara inga bra placeringsställen att sätta sakerna på.



5 kommentarer:

  1. Vad duktig du är att göra luffarslöjd ! Fint och användbart !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. WOW! Enastående!!!! Härligt, vackert och - skickligt! Har du alla fingrar friska/kvar? ;)

    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha för det! :-) Det går faktiskt snabbt och är enkelt och inga fingrar är avknipsade, men behöver en bättre avbitartång...

    SvaraRadera
  4. Ja, som jag skrev tidigare, så är du en hejare på att göra luffare! Jättefina!
    Å vilka söta kramgoa! Vad är killarna för sort?
    Kram Hilla

    SvaraRadera
  5. Tack för det igen! Blir helt beroende av att snurra tråd! Tiden flyger iväg. Skoj att lyckas med en produkt för en nybörjare. Lyktorna går på lite över en halvtimme att göra!

    Vet inte vad fåren är för sort... Måste nog fråga grannarna om det. Vi har följt dem sedan de föddes här i uthuset bredvid oss. Alla lammen har samma pappa så nån blandning är det väl... Åtminstone färgmässigt. Kom just på att jag har ull att pysseltova med från förra året. Kanske det blir julpyssel av det!

    SvaraRadera