tisdag 21 juni 2011

Blogga om hus?

Jag som aldrig följt bloggar har nu hittat flera inspirerande bloggar om gamla hus och inredning! Nu prövar jag själv mina vingar, så få se vart det bär! Jag har inget bygge eller hus att visa upp men tänkte börja blogga lite om vår resa på väg till vårt drömhus. Jag och min man har hittat huset, men det ska rivas och flyttas till ett nytt ställe. Jag vill själv minnas de skeden vi går genom och därför tror jag att bloggen kan vara bra. Så får vänner och eventuella andra intresserade följa processen. Nu får vi goda idéer av andra bloggare, i framtiden kanske det är vi som kan ge råd och idéer till andra som har liknande planer! Det gäller bara att komma underfund med hur bloggandets värld fungerar...


Kvisten på huset, som är ett parhus. Vi kommer att öppna mellan hushalvorna och göra en kvist med endast en dörr i mitten. Här några bilder från insidan, vi hoppas att vi kan få köpa några av de fina gamla möblerna också! Vore härligt om de fick följa med huset till sin nya plats!




2 kommentarer:

  1. Hej igen! Nu ser jag ju vilket hus det är ni ska renovera! Håller med om att det är ett otroligt vackert hus. Måste vara ett stort projekt innan ni har allt klart! Vart ska huset flyttas? Min bästa kompis fammo och faffa bodde i huset bredvid när jag var liten så jag har lekt mycket där på gården. Lycka till med ert projekt!

    SvaraRadera
  2. Hej! :-)

    Sitter tydligen här samtidigt! Det ska flyttas till Singsby. Ja, projekt blir det nog men till själva rivningen och flyttningen och återuppbyggnaden tar vi en firma till hjälp. Nästa sommar hoppas vi! Före det ska vi väl själva ta vara på dörrar och fönsterglas osv.

    SvaraRadera